Cytaty

INTEGRALNY RZYMSKI KATOLICYZM * NACJONALIZM INTEGRALNY * NARODOWY SOLIDARYZM * UNIWERSALIZM * REWOLUCJA KONSERWATYWNA * EUROPA WOLNYCH NARODÓW

PRZECIWKO KOMUNIZMOWI I KAPITALIZMOWI! ZA NARODOWYM SOLIDARYZMEM PAŃSTWA!

PORTAL PUBLICYSTYCZNY FRONTU REX - RNR

Codziennik internetowy (wydarzenia - relacje - artykuły)

„Pro Fide, Rege et Patria” – „Za Wiarę, Króla i Ojczyznę”

PRZEŁOM NARODOWY - jest to projekt polityczny łączący w sobie ideę hierarchiczną z myślą narodową w duchu rzymskiego katolicyzmu, dążący do zmiany obecnego Systemu politycznego w sposób radykalny i trwały

czwartek, 18 lutego 2021

Bogna Polcyn: BYŁAM DZIŚ W NIEMIECKIEJ FABRYCE ŚMIERCI…

 
           Widziałam już wcześniej KL Stutthof, Majdanek, Dachau… Dziś ten ważny i wielki KL AUSCHWITZ. Garść refleksji. Niełatwo się dostać. Procedura zdobycia biletu upokarzająca. Maski, spryskiwanie w kabinie, prześwietlanie torebki, dwukrotne podawanie danych, okazywanie dowodu osobistego i numeru telefonu…
 
Zwiedzam. Przewodniczka nie opowiedziała nic ponad to, co już wiedziałam. Oglądanie z zewnątrz. Kilka prawie pustych baraków w biegu. Kiedy zatrzymujemy się przed piętnastym – POLSKIM – pytam o wejście. Zostałam wrogo zlustrowana. Odpowiedź przewodniczki – NIE. Kiedy zwróciłam się do grupy z pytaniem, czy nie chcielibyśmy dowiedzieć się czegoś o polskich ofiarach, odpowiedziało mi obojętne milczenie. Za to natychmiast zareagowała oprowadzająca. Na moje wtrącenie, że jesteśmy polską grupą, a w Auschwitz ginęli Polacy, za to w Birkenau Żydzi, dlatego chcielibyśmy o tym więcej dowiedzieć się/zobaczyć, zanegowała jadowitym głosem - „W obu tych miejscach ginęli jedni i drudzy”. No tak. W całym lagrze brak śladów polskich – postaci, flagi, symboli chrześcijańskich… Miejsce eksterytorialne…
Czy warto tam pojechać? Tak – choćby po to, żeby odmówić modlitwę za zadręczonych i zakatowanych więźniów. 
 
Nie – jeśli liczysz na obiektywizm i rzetelność ekspozycji. Nie zobaczyłam choćby celi Maksymiliana Kolbe, stojących cel, wystawy o rotmistrzu Pileckim, filmów dokumentalnych o wyzwoleniu obozu…
Wybieraj…
 
Za: facebook.com