Cytaty

INTEGRALNY RZYMSKI KATOLICYZM * NACJONALIZM INTEGRALNY * NARODOWY SOLIDARYZM * UNIWERSALIZM * REWOLUCJA KONSERWATYWNA * EUROPA WOLNYCH NARODÓW

PRZECIWKO KOMUNIZMOWI I KAPITALIZMOWI! ZA NARODOWYM SOLIDARYZMEM PAŃSTWA!

PORTAL PUBLICYSTYCZNY FRONTU REX - RNR

Codziennik internetowy (wydarzenia - relacje - artykuły)

„Pro Fide, Rege et Patria” – „Za Wiarę, Króla i Ojczyznę”

PRZEŁOM NARODOWY - jest to projekt polityczny łączący w sobie ideę hierarchiczną z myślą narodową w duchu rzymskiego katolicyzmu, dążący do zmiany obecnego Systemu politycznego w sposób radykalny i trwały

czwartek, 11 czerwca 2015

KATOLICKIE PAŃSTWO NARODU POLSKIEGO



W poszukiwaniu podstaw
     Żyjemy w czasach niezwykłych. Juz pierwsza wojna światowa spowodowała przemiany tak wielkie we wszystkich dziedzinach życia - bo nie tylko w polityce i gospodarce, ale także i w moralności, a nawet w sztuce i twórczości artystycznej - że wystąpił po niej kryzys, zrazu gospodarczy, polityczny i społeczny; później okazało się, że i moralny, oraz we wszystkich dziedzinach kultury. Optymiści, powierzchownie rzecz biorąc, zapowiadali szybkie poprawienie się koniunktury i powrót dawnej, przedwojennej "prosperity". Ale ci, co patrzyli głębiej i dalej, co badali zachodzące wydarzenia w ich przyczynach i domyślali się  skutków, przemiany te nazywali "przewrotem" lub "przełomem"(np. Roman Dmowski), chcąc przez to stwierdzić przede wszystkim jedno: że stary świat już nie powróci, gdyż skończył się całkowicie i należy już do minionej epoki, bo idą nowe czasy, przychodzi nowy świat, nowy porządek, nowy ład. Tak już było po poprzedniej wojnie.
Przyszła nowa wojna. Ta nowa wojna to obecne, straszne, apokaliptyczne zmaganie się  ludzkości, to w gruncie rzeczy jest "ciąg dalszy", konsekwentny i logiczny skutek samych procesów, które w świecie zachodzą; to jest nowy przejaw tego samego "przewrotu", jaki się w świecie  dokonuje. Jego źródła i przyczyny tkwią głęboko w podstawach, w zasadach, na jakich życie obecnego świata jest zbudowane. Nie można bowiem patrzeć na tę wojnę tylko jako na zmaganie się Niemców z nami, imperializmu niemieckiego z imperializmem angielskim, świata pracy ze światem kapitału, totalizmu z demokracją. Oczywiście, ze hitleryzm reprezentuje, w porównaniu z Zachodem, w pewnym znaczeniu nowy świat, podobnie jak i bolszewizm, ale sam jeszcze należy do epoki przejściowej. Wielkie były przemiany spowodowane poprzednią wojną, ale jeszcze większe dokonują się i obecnie.

Upadek Francji, a z nią całego tego świata "Wielkiego Wschodu z rue Cadet", a więc masonerii, tego pogańskiego systemu życia, myślenia i działania, całej tej zanarchizowanej aż do absurdu kultury wolności, a raczej swawoli, tego przerostu indywidualizmu; upadek faszyzmu, który przecież nieuchronnie nastąpi w wyniku załamania się reżimu dzisiaj we Włoszech panującego, tego faszyzmu tak korzeniami tkwiącego jeszcze w dawnym socjalistycznym doktrynerstwie; przemiany, jakie na pewno zajdą wkrótce w Anglii, nie tylko w jej pozycji politycznej i imperialistycznej, ale przede wszystkim w jej kulturze, w jej poglądzie na świat i życie; upadek hitleryzmu i całej obecnej potęgi prusackich Niemiec, ich systemu polityki, jako tylko jednej z dziedzin strategii, ich pychy, zarozumiałości i egoizmu, ich tak wybitnie materialistycznej kultury, tej nowej formy starego barbarzyństwa, dawania prymatu w życiu sile fizycznej przed silą moralną, prawem i słusznością; załamanie się tego "nowego porządku", będącego właściwie starym poganizmem, który z takim trudem i pośpiechem starają się zaprowadzić gwałtem w podbitych krajach; wreszcie, te przemiany, które już zachodzą i jeszcze zapewne będą miały miejsce w Rosji i Nowym Świecie na drugiej półkuli - to wszystko to już nie "przewrót", kryzys czy przełom, ale to wyraźny kataklizm.
Jesteśmy świadkami niebywałego widowiska: w oczach naszych wali się w gruzy cały dzisiejszy świat. Rysują się, pękają, z hukiem i trzaskiem zawalają się nie tylko gmachy państw dzisiejszych, ale przede wszystkim cały sposób myślenia, cały system życia, wszystkie zasady, pojęcia i wartości świata dzisiejszego. Ten proces trwa już od kilkunastu lat, ale rysy i pęknięcia brano początkowo tylko za jakieś nieszkodliwe drobne uszkodzenia, aż przyszła wojna, zatrzęsła światem w posadach i świat ten sypie się w gruzy. Stoją jeszcze tu i ówdzie takie i inne budowle, ale czy postoją długo? Rysów i pęknięć na nich wiele i tylko patrzeć, jak runą. Wali się w gruzy materialistyczna, pogańska cywilizacja. I nie ma czego żałować. Bo to wszystko, co się sypie dziś w gruzy, co zezwala, ten system wyzysku, gwałtu, niesprawiedliwości, kultu złota, ciała i brzucha, ten cały masoński, żydowski, pogański świat współczesny, świat cierpienia, łez, krzywdy społecznej, świat sponiewieranej religii, wyśmianych, wyszydzonych świętości, zdeptanych zasad ewangelicznych, świat brutalności, barbarzyństwa, siły, przemocy i gwałtu - to wszystko jest nam, katolikom, światem obcym, wrogim, nienawistnym, myśmy się w nim zawsze czuli źle, nam w nim zawsze było nieswojo, myśmy się w tym świecie po prostu dusili. Przygniatał nas swym ciężarem nieznośnym, dusił zgniłym powietrzem, zatruwał zabójczymi wyziewami. Człowiek jest w tym świecie jak "niewidomy w gazie".
I nie to jest smutne, że świat ten się wali, lecz to, że waląc się, grzebie pod sobą tak liczne ofiary, dusi pod gruzami nas samych. Sprawdzają się słowa Schopenhauera, że "dzieje świata są sądem świata". Świat współczesny był budowany nie na miarę człowieka, więc ten człowiek czuł się w nim źle (dla przykładu niektóre dane: w jednym tylko roku 1933 umarło z głodu na kuli ziemskiej 2.400.000 ludzi, a odebrało sobie życie z powodu nędzy 1.200.000 osób; cyfry te, podane przez prasę, są aż nadto wymowne). Bo świat współczesny jest jak budynek stawiany na nędznych, kruchych, zgniłych fundamentach, z lichego materiału budowany, cały przerośnięty grzybem, gnijący, cuchnący, robaczywy. Byli jednak i tacy, którym wystarczał, którzy się w nim czuli dobrze, bo byli u siebie w domu, byli to właśnie ci, którzy go stawiali, „wielcy budowniczowie”, murarze i mularze spod znaku kielni i młotka, ci, którzy Boga detronizowali, a czcili brzuch, złoto i użycie, a nawet, niektórzy z nich czcili i Szatana. Ci, w tym świecie, czuli się dobrze i do dziś jeszcze występują w jego obronie. Ale nie wszystkim było dobrze, bo trzeba się  było wyrzec nie tylko Boga, ale także i człowieczeństwa, by móc żyć w tym świecie z zadowoleniem. Czy to będzie świat kapitalizmu czy bolszewizmu, demokracji czy totalizmu - to wszystko jedno, bo to wszystko jednakowo pogańskie. Istnieją bowiem tylko dwie zasady życia: chrześcijańska i pogańska. Kiedy ludzkość żyła w pogaństwie, nie było jej dobrze i tęskniła do świata innego, lepszego. Nadszedł wreszcie dzień Bożego Narodzenia, przyszedł Chrystus na świat i rozpoczęła się nowa era, nowa epoka w dziejach ludzkości. Chrystus nam dał nową zasadę  życia, którą my nazwaliśmy "chrześcijańską". Chrystus zmienił wszystko do gruntu, zmienił wszystkie zasady, a symbolicznie to okazał w Kanie Galilejskiej przemieniając wodę w wino, zmieniając w ogóle "smak" wszystkich rzeczy, bo zmienił sens życia. Ale człowiekowi pozostawił wolność. Kto chciał, mógł wybierać i wtedy, i dziś, i będzie człowiek mógł wybierać zawsze, na jakiej zasadzie chce budować nowy świat, czy na pogańskiej, czy na chrześcijańskiej.

Fragment z książki ks. Michała Poradowskiego „Katolickie Państwo Narodu Polskiego” 
 (Materiał w opracowaniu Dzielnicy Małopolskiej OWP)