Cytaty

INTEGRALNY RZYMSKI KATOLICYZM * NACJONALIZM INTEGRALNY * NARODOWY SOLIDARYZM * UNIWERSALIZM * REWOLUCJA KONSERWATYWNA * EUROPA WOLNYCH NARODÓW

PRZECIWKO KOMUNIZMOWI I KAPITALIZMOWI! ZA NARODOWYM SOLIDARYZMEM PAŃSTWA!

PORTAL PUBLICYSTYCZNY FRONTU REX - RNR

Codziennik internetowy (wydarzenia - relacje - artykuły)

„Pro Fide, Rege et Patria” – „Za Wiarę, Króla i Ojczyznę”

PRZEŁOM NARODOWY - jest to projekt polityczny łączący w sobie ideę hierarchiczną z myślą narodową w duchu rzymskiego katolicyzmu, dążący do zmiany obecnego Systemu politycznego w sposób radykalny i trwały

poniedziałek, 10 grudnia 2018

Poruszający Apel Anny Kołakowskiej do ministra Ziobro! „Basię Poleszuk trzeba natychmiast wyciągnąć z więzienia”


      Gościem Ewy Stankiewicz w programie „Otwartym tekstem” była pani Anna Kołakowska – najmłodsza więźniarka stanu wojennego, która podjęła proces głodowy przeciwko osadzeniu w areszcie Basi Poleszuk. "Apeluję do ministra Ziobro oraz do ministra Glińskiego – ze względu na ogromny talent Basi Poleszuk! Ją trzeba natychmiast wyciągnąć z więzienia i wysłać na stypendium. Nie ma sytuacji niemożliwych!" 

Jak Adamowicz pozbawił Annę Kołakowską - tego co kochała...

– Przez 18 lat byłam nauczycielką. Wielokrotnie dostawałam nagrodę dyrektora, byłam zawsze wzorową pracownicą, nie miałam konfliktów z kadrą. I dzisiaj pan Paweł Adamowicz pozbawił mnie prawa wykonywania zawodu, bo na sesji Rady Miasta, kiedy zakwestionowałam świętość Tadeusza Mazowieckiego powiedział, że osoba o takich poglądach moralnych, jak ja nie powinna zbliżać się do dzieci i to skandal, że ja w ogóle pracuję w szkole. To co było moją wielką pasją życiową – praca z młodzieżą zostało mi odebrane – mówiła nam pani Anna Kołakowska. 

– Taki człowiek, jak pan Adamowicz nie jest w stanie pozbawić nas tego co najważniejsze. Ja wciąż mam kontakt z młodzieżą – moi uczniowie przyjeżdżają do mnie. Mamy kontakt więc człowiek tak mierny, jak Paweł Adamowicz nie jest w stanie zatrzymać – tego co konieczne i słuszne. 

Więziona w stanie wojennym w wieku 17 lat…

– Zostałam aresztowana w szkole i przewieziona najpierw na tzw. dołek. Potem byłam w areszcie śledczym. W warunki w więzieniu nie są łatwe. (…) Mimo, że miałam 17 lat byłam świadoma i wiedziałam, że zostanę aresztowana za swoją działalność. Więzienie z pewnością mnie ukształtowało. Przebywały tam osoby o bardzo wysokiej inteligencji, dobrych postawach moralnych – znajomości z nimi w tych trudnych warunkach ukształtowały mój charakter – podkreślała Kołakowska. 

Proces głodowy przeciwko osadzeniu w areszcie Basi Poleszuk

– Basię znam z działalności patriotycznej, z jej pięknych prac – kiedy dowiedzieliśmy się, że za podrapanie policjanta Basia trafiła do aresztu, to w sytuacji jaka jest obecnie w Polsce jest skandalem. Działacze KOD-u dopuszczają się agresji na ulicach, są wulgarni, przerywają uroczystości patriotyczne i im się nie dzieje z tego powodu żadna krzywda. To jest absolutnie niesprawiedliwe – stwierdziła Anna Kołakowska. 

Bezsilność...

– Myślę, że takich przykładów, jak sprawa Basi jest niestety wiele. Jesteśmy w kontakcie z Basią przez jej mamę i brata, którzy również w czasie, kiedy głodowałam mnie odwiedzali. Basia bardzo dzielnie się trzyma, maluje w więzieniu i to jej pomaga przetrwać – mówiła Kołakowska.

– Basia przesłała przepiękny list do brata:

 „To co tu przeżywam, to jest nic, wobec tego co przeżywali nasi bohaterowie. Nie mogę narzekać i się mazać, kiedy pomyślę o Ince, bo ona była pozbawiona prawa do widzenia z mamą i pozbawiona życia” – napisała Barbara Poleszuk, która przebywa w areszcie. 

– To pokazuje jaka jest Basia, taką ją znamy – mówiła Kołakowska. 
– Jest mi przykro, wiązaliśmy duże nadzieje z ministrem Ziobro. Pisałam wielokrotnie do niego – niestety nie otrzymałam odpowiedzi. (…) Dopiero od dziennikarzy i ze strony mediów dowiedziałam się, że sprawa trafiła do sądu penitencjarnego. Po dziesięciu dniach przerwałam głodówkę, bo stała się ona zbyt wyniszczająca – zaznaczyła Kołakowska.

Przypomnijmy: 

Barbara Poleszuk, działaczka związana ze środowiskami narodowymi, została prawomocnym wyrokiem sądu z sierpnia 2017 r. skazana na 4 miesiące pozbawienia wolności za podrapanie policjanta podczas manifestacji w Białowieży w 2016 r. Poleszuk rozpoczęła odbywanie kary 26 października 2018 r. Skazanie na karę bezwzględnego więzienia działaczki z Hajnówki wywołało kontrowersji i głosów oburzenia.
– Czekamy wszyscy na reformę sądownictwa i zmian w policji! Funkcjonariusze pierwsi uderzają w nas, kiedy chcemy wyrazić sprzeciw przeciw paradom homoseksualistów. My w Gdańsku widzimy, jak zachowuje się policja – dodała. 

– Odbudowa Polski trwa od lat trzech, a odbudowujemy się z lat siedemdziesięciu. Rządu PO były najgorsze w historii! (…) Politycy z PO są oderwani od rzeczywistości. To jest tak straszne zniszczenie, że nie daj Boże, aby oni wrócili do władzy – powiedziała Kołakowska.

"Apeluję do ministra Ziobro oraz do ministra Glińskiego – ze względu na ogromny talent Basi Poleszuk! Ją trzeba natychmiast wyciągnąć z więzienia i wysłać na stypendium. Nie ma sytuacji niemożliwych!"

Źródło: Telewizja Republika