Cytaty

INTEGRALNY RZYMSKI KATOLICYZM * NACJONALIZM INTEGRALNY * NARODOWY SOLIDARYZM * UNIWERSALIZM * REWOLUCJA KONSERWATYWNA * EUROPA WOLNYCH NARODÓW

PRZECIWKO KOMUNIZMOWI I KAPITALIZMOWI! ZA NARODOWYM SOLIDARYZMEM PAŃSTWA!

PORTAL PUBLICYSTYCZNY FRONTU REX - RNR

Codziennik internetowy (wydarzenia - relacje - artykuły)

„Pro Fide, Rege et Patria” – „Za Wiarę, Króla i Ojczyznę”

PRZEŁOM NARODOWY - jest to projekt polityczny łączący w sobie ideę hierarchiczną z myślą narodową w duchu rzymskiego katolicyzmu, dążący do zmiany obecnego Systemu politycznego w sposób radykalny i trwały

środa, 2 grudnia 2020

Likwidacja stoczni. Pracownicy obwiniają PiS

 

         Osoby pracujące w stoczni w Świnoujściu otrzymały w ubiegłym tygodniu wypowiedzenia. Są one następstwem decyzji o likwidacji przemysłu stoczniowego w tym mieście, związanej z interesami podobnego obiektu znajdującego się w Szczecinie. Zwolnieni pracownicy mają przede wszystkim żal do Prawa i Sprawiedliwości, bo za zamknięcie stoczni odpowiedzialny jest były polityk tego ugrupowania.

Wypowiedzenia pracownikom wręczono w ubiegły czwartek, a stało się to bez żadnego uprzedzenia. Wielu z byłych już stoczniowców z Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” w Świnoujściu nie tylko pozostało bez pracy w dobie pandemii koronawirusa, ale na dodatek na dwa-trzy lata przed emeryturą. Sytuacja tych ostatnich może być wyjątkowo trudna, bo w tym wieku trudno znaleźć nowe zatrudnienie.

Ogółem bezpośrednio w stoczni zatrudnionych było 200 osób. Pośrednio dzięki obiektowi pracę miało jednak blisko tysiąc. Zarząd „Gryfii” twierdzi, że spora część z nich otrzymała ofertę pracy w zakładzie w Szczecinie, oddalonym o blisko 100 km od ich dotychczasowego miejsca pracy.

Pracownicy mają szczególny żal do rządzących. Otrzymali bowiem wypowiedzenia dokładnie w dniu, gdy premier Mateusz Morawiecki i wicepremier Jarosław Gowin mówili o ratowaniu miejsc pracy. „Gryfia” to tymczasem spółka państwowa, a jej prezesem jest były poseł Krzysztof Zaremba. To właśnie on ratowaniem zakładu w Szczecinie uzasadnia likwidację stoczni w Świnoujściu.

Tymczasem to ten drugi obiekt od lat przynosił największe zyski, a także położony jest w dużo bardziej atrakcyjnej lokalizacji z punktu widzenia transportu morskiego. Obie stocznie zostały zresztą połączone w jedną spółkę przed siedmioma laty, kiedy zakład w Szczecinie był już zadłużony.

Na podstawie: nowyobywatel.pl, wprost.pl.

Za:  http://autonom.pl/?p=34338