Spieszący się w poniedziałkowy
ranek do pracy ludzie mogli zaobserwować na ulicach swoich miast
bilbordy nowej kampani antyaborcyjnej. Co ciekawe, nie był to plakat
naszej ani innej fundacji pro-life, a za kampanię wziął się producent rajstop ADRIAN.
Na bilbordzie umieszczono najmniejszą
kobietę świata, Jyoti Amge, która odwiedziła firmę w lutym. Napis obok
zdjęcia uśmiechniętej modelki głosi: „Jestem najmniejszą kobietą świata.
Czy nie miałam prawa się urodzić?” i idealnie wpisuje się w nurt
ochrony życia oraz celnie, jednym strzałem, punktuje mizerne hasła
aborcyjnych fanatyków, nazywających w Polsce, gdzie aborcja eugeniczna
jest dozwolona, życie takiej kobiety „wyborem”.
Producent rajstop „Adrian” znany jest z
chęci wywoływania kontrowersji. Swego czasu na bilbordzie umieścił on
nieco mniej udaną reklamę z Anną Grodzką i hasłem „Każdy ma prawo być
sobą”. Również sesja na cmentarzu, mająca być swoistym „memento mori”
sprawiła, że ludzie raczej czuli się oburzeni i zakłopotani, bez względu
na zamiary „Adriana”. Oprócz tego jednak warta wspomnienia jest reklama
z Iloną Felicjańską, która opowiada o trudach życia człowieka
uzależnionego od alkoholu, z Moniką Kuszyńską, obalającą temat tabu,
jakim jest niepełnosprawność po wypadku oraz szereg innych,
poruszających trudniejsze tematy.
Pewne jest jedno: żadna firma
opierająca zyski na usługach konsumenckich nie pozwoliłby sobie na taką
reklamę bez dogłębnego poznania rynku i statystyk. A te, przypomnijmy,
dla ultralewicowych piewców prawa aborcyjnego są bezlitosne – coraz
więcej młodych kobiet opowiada się za życiem od poczęcia. Według badania
przeprowadzonego przez IPSOS, obecnie pełną ochronę życia popiera ponad
60% społeczeństwa. Wśród kobiet poparcie wynosi ok. 63%. Nieograniczony
dostęp do zabijania dzieci to żądanie popierane przez 13%.
Ruch aborcyjny w Polsce „starzeje się” w
zastraszającym tempie, a więc reklama rajstop noszonych zwłaszcza przed
młode panie, jest tu targetowana właściwie. Wygląda więc na to, że
„Adrian” trafnie znalazł kontrowersję, która pozwoli mu na zwiększenie
sprzedaży.